No Singular (2012) de Henrique Rodovalho

um olhar histórico sobre as estratégias da Quasar Cia. de Dança

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35355/revistafenix.v18i2.1109

Keywords:

Quasar Cia. de Dança, cultural setting, strategies

Abstract

From the news referring to the show No Singular (2012), by Quasar Cia. De Dança and some reviews published by the researcher Helena Katz about other shows of the company, we will try to establish some strategies developed by the choreographer Henrique Rodovalho. The term “strategy” is used in the book A Herança Imaterial (1985) by Giovanni Levi, and from this work we can establish a dialogue between the author and Jacques Revel (2010) to better understand the choices made by Henrique Rodovalho within the artistic scene in Goiás.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BARTHES, Roland. O que é a Crítica. In: Crítica e Verdade. Tradução de Leyla Perrone - Moisés. São Paulo: Perspectiva, 2007.

BEUNZA, José Maria Imizcoz. RUIZ, Lara Arroyo. Redes Sociales y Corrrespondencia Epistolar. Del Análisis Cualitativo de las Relaciones Personales a la Reconstrucción de Redes Egocentradas. In.: REDES – Revista hipana para el análisis de redes sociales. Vol: 21, #4 Diciembre 2011. DOI: https://doi.org/10.5565/rev/redes.419

CERTEAU, Michel de. A Escrita da história. Tradução de Maria de Lourdes Menezes. Revisão técnica de Arno Vogel. Rio de Janeiro: Forense Universitária, 1982.

CHARTIER, Roger. A História Cultural entre práticas e representações. Miraflores: DIFEL, 2002.93

CHARTEIR, Roger. Debate: Literatura e História. Topoi, Rio de Janeiro, n. 1, p. 197-216. DOI: https://doi.org/10.1590/2237-101X001001006

COSTA, Rodrigo de Freitas. “Ideias de uma história”: o teatro e a pesquisa acadêmica em debate. Fênix – Revista de História e Estudos Culturais, v. 9, ano IX, n. 3, 2012. Disponível em: http://. Acesso em: 27 jun. 2017

GRIBAUDI, Maurízio. Escala, Pertinência, Configuração. In.: REVEL, Jacques (Org.). Jogos de Escalas: a experiência da microanálise; Trad.: Dora Rocha. – Rio de Janeiro> Editora Fundação Getúlio Vargas, 1998.

GUINSBURG, J. e PATRIOTA, Rosângela. Teatro Brasileiro: Ideias de uma História. 1ªed. – São Paulo: Perspectiva, 2012.

LEVI, Giovanni. A Herança Imaterial: trajetória de um exorcista no Piemonte do século XVII. Trad.: Cynthia Marques de Oliveira. – Rio de Janeiro: Civilização Brasileira, 2000.

PATRIOTA, Rosangela. Vianinha: um dramaturgo no coração de seu tempo. São Paulo: Hucitec, 1999.

RAMOS, Alcides Freire. PATRIOTA, Rosangela. Terra em transe e O Rei da Vela: estética da recepção e historicidade. In. Confluenze: revista di studi iberoamericani. CONFLUENZE Vol. 4, No. 2, 2012,pp.124-141, ISSN 2036-0967, Dipartimento di Lingue, Letterature e Culture Moderne, Università di Bologna.

RAMOS, Alcides Freire. Canibalismo dos Fracos. Bauru, SP: EDUSC. 2002.

REVEL, Jacques. Micro-história, macro-história: o que as variações de escala ajudam a pensar em mundo globalizado. In.: Revista Brasileira de Educação. Trad.: Anne-Marie Milon de Oliveira. v.15 n.45 set/dez. 2010. Disponível em: http://www.scielo.br/pdf/rbedu/v15n45/03.pdf. Última visualização em: 12/11/2018. DOI: https://doi.org/10.1590/S1413-24782010000300003

VENTUNA, Rafael. Quasar Cia. de dança – quando arte e negócio movem-se juntos. Trabalho de Conclusão do Curso MBA em Bens Culturais – Cultura, Economia e Gestão do Programa FGV Management. São Paulo: Fundação Getulio Vargas, 2012

Published

2021-12-16

How to Cite

Mazza, S., & Freire Ramos, A. . (2021). No Singular (2012) de Henrique Rodovalho: um olhar histórico sobre as estratégias da Quasar Cia. de Dança. Fênix - Revista De História E Estudos Culturais, 18(2), 605–622. https://doi.org/10.35355/revistafenix.v18i2.1109