HISTÓRIA – TEATRO – POLÍTICA
VIANINHA, 30 ANOS DEPOIS
Keywords:
History and Theatre; Vianinha; Art and Politics; History and AestheticsAbstract
This article presents the appraisal of Oduvaldo Vianna Filho’s theatrical and televised production. In addition, it ponders about the controversial issues related to the binomial art and politics as well as about the relevance of the aforementioned playwright for the contemporary cultural scene.
Downloads
References
BARCELLOS, Jalusa. CPC: Uma História de Paixão e Consciência. Rio de Janeiro: Nova Fronteira, 1994.
BENTLEY, Eric. O Teatro Engajado. Rio de Janeiro: Zahar Editores, 1969.
BOAL, Augusto. Explicação. In: BOAL, Augusto. Revolução na América do Sul. São Paulo: Massao Ohno Editora, s/d.
CARONE, Edgard. O P.C.B. (1964-1982), São Paulo: DIFEL, 1982.
GORENDER, Jacob. Combate nas Trevas. São Paulo: Ática, 1987.
MORAES, Dênis de. Vianinha: cúmplice da paixão. Rio de Janeiro: Nórdica, 1990.
RIDENTI, Marcelo. O Fantasma da Revolução Brasileira. São Paulo: Ed. da UNESP/FAPESP, 1993.
VIANNA FILHO, Oduvaldo. Do Arena ao CPC. In: PEIXOTO, Fernando. (org.). Vianinha: Teatro – Televisão – Política. São Paulo: Brasiliense, 1983.
VIANNA FILHO, O. “A mais-valia tem que acabar, seu Edgar”. In: MICHALSKI, Yan. (org.) Teatro de Oduvaldo Vianna Filho - v. 1. Rio de Janeiro: Ilha, 1981.
VIANNA FILHO, Oduvaldo O texto: o prazer da leviandade. In: Programa da Peça "Dura Lex Sed Lex no Cabelo só Gumex". 1967.
VIANNA FILHO, Oduvaldo. Rasga Coração. Rio de Janeiro: SNT, 1980.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Direitos Autorais para artigos publicados neste periódico são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma licença Creative Commons (CC BY-NC-ND 4.0). Em virtude de os artigos serem publicados nesta revista de acesso público, eles são de uso gratuito, com atribuições próprias, não-comerciais.