UM NOVO OLHAR SOBRE A OBRA DE ELISEU VISCONTI

Authors

Keywords:

Eliseu Visconti, Goethe, Brazilian painting

Abstract

Some critics point out, as a sign of debility in Eliseu Visconti’s production (1866-1944), the fact that it is not homogeneous as far as form is concerned, as if the artist hesitated among several “manners”. Others noticed this characteristic as a sign of quality, the search for a better technique that suits his temperament. However, a new look on his work may show that the Brazilian painter reached some homogeneity as to the atmosphere equally caused by the several genders he approached. This can be compared to Goethe’s search after his trip to Italy: the true and healthy relation between man and nature. Would it be a direct inspiration?

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Author Biography

Mirian Nogueira Seraphim, Centro Federal de Educação Tecnológica de Mato Grosso – CEFET-MT

Graduada em Licenciatura Plena em Artes Plásticas pela Universidade de Ribeirão Preto, com especialização em Semiótica da Cultura pela Universidade Federal de Mato Grosso. É mestre em História da Arte pela Universidade Estadual de Campinas e professora do Centro Federal de Educação Tecnológica de Mato Grosso. Doutoranda em História da Arte na UNICAMP/SP.

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Published

2006-09-14

How to Cite

Nogueira Seraphim, M. . (2006). UM NOVO OLHAR SOBRE A OBRA DE ELISEU VISCONTI. Fênix - Revista De História E Estudos Culturais, 3(3), 1–23. Retrieved from https://revistafenix.pro.br/revistafenix/article/view/810