THE TEACHING OF HISTORY AND THE CONTEMPORARY WORLD
THE HANNAH ARENDT'S REFLECTIONS AS INSPIRATION ON THE CHALLENGES OF TEACHING HISTORY
Keywords:
Ensino de História, Hannah Arendt, Ensino e PesquisaAbstract
This article seeks to think about the space of the discussions on the history teaching today, with reference to Hannah Arendt's reflections on "the crisis in education". We understand that the problems involving the teaching of History in schools are due to social problems and need to be designed within a debate involving not only pedagogical issues. Front of the policies that the 20th century us relegated, the analysis of the conditions in which the teaching of history and reflective practice need to be prioritized when it aims to promote educational advancement and allow interaction between teaching and research.
Downloads
References
ARENDT, Hannah. Crises da República. Tradução de José Volkmann. 2. ed, São Paulo: Perspectiva, 2010.
ARENDT, Hannah. Entre o passado e o futuro. Tradução de Mauro W. Barbosa. 6. ed. São Paulo: Perspectiva, 2011.
ARENDT, Hannah. Sobre a Revolução. Tradução de Denise Bottmann. São Paulo: Cia das Letras, 2011.
BENJAMIN, Walter. Magia e técnica, arte e política: ensaios sobre literatura e história da cultura. Obras escolhidas. Tradução de Sérgio Paulo Rouanet. 7. ed. São Paulo: Brasiliense, 1994.
FRY, Karin A. Compreender Hannah Arendt. Tradução de Paulo Ferreira Valério. Petrópolis/RJ: Vozes, 2010.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Direitos Autorais para artigos publicados neste periódico são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma licença Creative Commons (CC BY-NC-ND 4.0). Em virtude de os artigos serem publicados nesta revista de acesso público, eles são de uso gratuito, com atribuições próprias, não-comerciais.