Housing as a locus of citzenship:

welcoming and educating

Authors

  • Ingrid AMBROGI Hötte Universidade Presbiteriana Mackenzie - UPM https://orcid.org/0000-0001-8697-7047
  • Célia Toledo Lucena Centro de Estudos Rurais e Urbanos - CERU

DOI:

https://doi.org/10.35355/revistafenix.v20i2.1395

Keywords:

Citizenship, housing, territory, right to the city

Abstract

The city and its territories are the scene of the multiplicity of interactions regulated by economic, political, cultural factors, among others; in this way, the structure is configured from the existing tensions in the dispute for essential rights such as: access to housing, education, health, culture, etc. The dimensions that structure the city go through its own configuration and maintenance of its limiting borders or its borders permeable to exchanges.

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Author Biographies

Ingrid AMBROGI Hötte , Universidade Presbiteriana Mackenzie - UPM

Doutora em História Social - FFLCH -USP (2005), Mestre em Psicologia Escolar e do Desenvolvimento Humano IP-USP (1997), graduada em Pedagogia pela PUC-SP (1985). Atualmente é professora do Programa de Pós Graduação em Educação Arte e História da Cultura e do Curso de História da Universidade Presbiteriana Mackenzie.

Célia Toledo Lucena, Centro de Estudos Rurais e Urbanos - CERU

Pesquisadora do CERU (Centro de Estudos Rurais e Urbanos FFLCH -USP), mediadora do GEMI (Grupo de Estudos Migrações e Identidades)

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Published

2023-12-19

How to Cite

AMBROGI Hötte , I., & Toledo Lucena, C. (2023). Housing as a locus of citzenship:: welcoming and educating. Fênix - Revista De História E Estudos Culturais, 20(2), 210–236. https://doi.org/10.35355/revistafenix.v20i2.1395