O LEITOR, O ESPECTADOR E AS AFINIDADES ARTÍSTICO-ENUNCIATIVAS EM VARIAÇÕES ENIGMÁTICAS

Authors

  • Marília Simari Crozara Universidade Federal de Uberlândia - UFU
  • Betina Ribeiro Rodrigues da Cunha Universidade Federal de Uberlândia – UFU

Keywords:

Eric-Emmanuel Schmitt, Contemporarily, Literature

Abstract

The aim of this article is to investigate relationships between dramatic art and contemporary narrative. We intend to focus reader and beholder roles affinity, in order to show a possible relationship between these two artistic and enunciative manifestations, which congregate similar and contemporary discussions. So that, we will analyze these relationships in the dramatic text Enigmatic Variations (2002), written by Eric-Emmanuel Schmitt. Esthetic notions that surround the artistic style will be discussed based on Carlson (1997) and Eco (1994) approaches.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Marília Simari Crozara, Universidade Federal de Uberlândia - UFU

Mestre em Lingüística pela Universidade Federal de Uberlândia

Betina Ribeiro Rodrigues da Cunha, Universidade Federal de Uberlândia – UFU

Doutora em Letras pela USP com pós doutorado em Literatura Comparada pela UFRJ

References

CARLSON, Marvin. Teorias do teatro: estudo histórico-crítico dos gregos à atualidade. São Paulo: UNESP, 1997.

SCHMITT, Eric-Emmanuel. Variações enigmáticas. Rio de Janeiro: Francisco Alves, 2002.

Published

2008-03-31

How to Cite

Simari Crozara, M. ., & Ribeiro Rodrigues da Cunha, B. . (2008). O LEITOR, O ESPECTADOR E AS AFINIDADES ARTÍSTICO-ENUNCIATIVAS EM VARIAÇÕES ENIGMÁTICAS. Fênix - Revista De História E Estudos Culturais, 5(1), 1–7. Retrieved from https://revistafenix.pro.br/revistafenix/article/view/174