INSTRUÇÃO E CRIAÇÃO EM JOGOS TEATRAIS

PROFESSOR PARCEIRO DE JOGO

Authors

Keywords:

Instruction, Theater Game, Drama Teatcher, Colaborative Process

Abstract

The present article intends to analyze the instruction, one of the principles of the Spolin Games, showing its relevance as a pedagogic and artistic procedure and establishing points of contact among the Theater Games, the formative process of the drama teacher and the theatrical creation in our times.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Vicente Concilio, Universidade do Estado de Santa Catarina – Udesc

      Mestre e Doutorando pela ECA/USP.

References

ARAÚJO, A. A gênese da vertigem: o processo de criação de O Paraíso Perdido. Dissertação (Mestrado). Escola de Comunicação e Artes (ECA), Universidade de São Paulo (USP), 2002.

MARTINS, Marcos Bulhóes. O mestre-encenador e o ator como dramaturgo. Revista Sala Preta, Departamento de Artes Cênicas, ECA-USP. São Paulo, n. 2, 2002.

PUPO, Maria Lúcia de Souza Barros. O Lúdico e a Construção do Sentido. Revista Sala Preta, Departamento de Artes Cênicas, ECA-USP. São Paulo, n. 1, 2001.

SPOLIN, Viola. Improvisação para o Teatro. São Paulo: Perspectiva, 1992.

Published

2010-04-30

How to Cite

Concilio, V. (2010). INSTRUÇÃO E CRIAÇÃO EM JOGOS TEATRAIS: PROFESSOR PARCEIRO DE JOGO. Fênix - Revista De História E Estudos Culturais, 7(1), 1–8. Retrieved from https://revistafenix.pro.br/revistafenix/article/view/242