APROPRIAÇÕES E HISTORICIDADE DE "TAMBORES NA NOITE" NO BRASIL DE 1972

Authors

  • Rodrigo de Freitas Costa Universidade Federal de Uberlândia

Keywords:

Teatro, cultura, ditadura militar, diálogo palco-platéia

Abstract

This article aims to lanch light on the conditions thad had involved the spectacle construction Tambores na Noite in 1972. Leaving of the idea that there are no pre-established rules for the cultural practices and that any artistic construction arises from its fruitful dialogue with its own historical time. Distant of being a process without contradictions, the afore-mentioned spectacle glimpses the 70´s. Therefore to value the artistics productions from its interactions with the social world, means to prioritize the art work as an expression of a historical moment, validating its possible dialogues with the politics, social and aesthetic questions

Downloads

Download data is not yet available.

References

CEVASCO, M. E. Para ler Raymond Williams. São Paulo: Paz e Terra, 2001

LIMA, M. A. Quem faz o Teatro. In: Anos 70: Teatro. Rio de Janeiro: Edições Europa, 1979-1980

PEIXOTO, F. Teatro em Questão. São Paulo: Hucitec, 1989

FUSER, F. Tambores na Noite – Tambores da Vida. Folha de São Paulo, São Paulo, 14 abr. 1972, p. 25.

WILLIAMS, R. Tragédia Moderna. São Paulo: Cosac e Naify, 2002

BRECHT, B. Tambores na Noite. In: Bertolt Brecht: Teatro Completo. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1986

Published

2005-03-17

How to Cite

Costa, R. de F. (2005). APROPRIAÇÕES E HISTORICIDADE DE "TAMBORES NA NOITE" NO BRASIL DE 1972. Fênix - Revista De História E Estudos Culturais, 2(1). Retrieved from https://revistafenix.pro.br/revistafenix/article/view/646