APROPRIAÇÕES E HISTORICIDADE DE "TAMBORES NA NOITE" NO BRASIL DE 1972
Keywords:
Teatro, cultura, ditadura militar, diálogo palco-platéiaAbstract
This article aims to lanch light on the conditions thad had involved the spectacle construction Tambores na Noite in 1972. Leaving of the idea that there are no pre-established rules for the cultural practices and that any artistic construction arises from its fruitful dialogue with its own historical time. Distant of being a process without contradictions, the afore-mentioned spectacle glimpses the 70´s. Therefore to value the artistics productions from its interactions with the social world, means to prioritize the art work as an expression of a historical moment, validating its possible dialogues with the politics, social and aesthetic questions
Downloads
References
CEVASCO, M. E. Para ler Raymond Williams. São Paulo: Paz e Terra, 2001
LIMA, M. A. Quem faz o Teatro. In: Anos 70: Teatro. Rio de Janeiro: Edições Europa, 1979-1980
PEIXOTO, F. Teatro em Questão. São Paulo: Hucitec, 1989
FUSER, F. Tambores na Noite – Tambores da Vida. Folha de São Paulo, São Paulo, 14 abr. 1972, p. 25.
WILLIAMS, R. Tragédia Moderna. São Paulo: Cosac e Naify, 2002
BRECHT, B. Tambores na Noite. In: Bertolt Brecht: Teatro Completo. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1986
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Direitos Autorais para artigos publicados neste periódico são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma licença Creative Commons (CC BY-NC-ND 4.0). Em virtude de os artigos serem publicados nesta revista de acesso público, eles são de uso gratuito, com atribuições próprias, não-comerciais.