The Human Rights Education challenge at Amazonas Federal University in backward times

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35355/revistafenix.v20i2.1368

Keywords:

Human Rights Education, University education, Amazonas Federal University

Abstract

This article presents the analysis of the Human Rights Education policy at the Amazonas Federal University, considering the conceptions, the principles and programmatic actions related to university education in the National Plan for Human Rights Education. The study's conclusions point out that even in the face of setbacks, the university has been building ways to promote human rights, strengthen existing actions and expand its initiatives to educate in and for human rights, sharing its actions and advancing in the materialization of the theme.

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Author Biographies

Fernanda Priscilla CALEGARE Pereira , Universidade Federal do Amazonas - UFAM

Discente do curso de Doutorado em Educação pela Universidade Federal do Amazonas e pedagoga do Tribunal de Justiça do Amazonas. 

Rosimario QUINTINO Aragão , Universidade Federal do Amazonas – UFAM

Discente do curso de Doutorado em Educação pela Universidade Federal do Amazonas e professor da SEDUC-AM. 

Iolete SILVA Ribeiro da , Universidade Federal do Amazonas – UFAM

Professora Titular da Universidade Federal do Amazonas, Graduada, Mestra  e Doutora em Psicologia pela Universidade de Brasília. Bolsista Produtividade CNPq. Relatora Nacional de Direitos Humanos da Plataforma DHESCA. Docente no Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE/UFAM e Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPSI/UFAM.

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Published

2023-12-19

How to Cite

CALEGARE Pereira , F. P., QUINTINO Aragão , R., & SILVA Ribeiro da , I. (2023). The Human Rights Education challenge at Amazonas Federal University in backward times. Fênix - Revista De História E Estudos Culturais, 20(2), 61–81. https://doi.org/10.35355/revistafenix.v20i2.1368