A FORMAÇÃO EDUCACIONAL DO ORADOR E A RETÓRICA COMO SEU INSTRUMENTO DE AÇÃO NO PRINCIPADO

Authors

  • Rafael Costa Campos Universidade Federal de Goiás – UFG

Keywords:

roman society, education, oratory

Abstract

in this article, we try to establish one comprehension about the importance of the orator to the roman society, emphasizing your educational formation, the social construction of your moral values, inside one complex and long system of traditions and costumes. This way, we intend to do this analysis searching for commentaries extracted of Latin authors, which help us to build some references to this process, allowing the design of a panorama of political and social transformations inside roman society.   

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Rafael Costa Campos, Universidade Federal de Goiás – UFG

Mestre em História pela Universidade Federal de Goiás (UFG).

References

LOPEZ EIRE, Antonio. Los fundamentos de la Retórica. Buenos Aires: UNS, 2001.

MARROU, H.I. Educação no mundo Antigo. São Paulo: Editora pedagógica Universitária, 1990.

PEREIRA, Marcos Aurélio. Quintiliano Gramático. São Paulo: FFLCH/HUMANITAS, 1999.

PETERLINI, Ariovaldo Augusto. “A retórica na tradição latina”. In: MOSCA, Lineide do Lago Salvador (org). Retóricas de ontem e hoje. São Paulo: FFLCH/HUMANITAS, 1997.

Published

2008-03-31

How to Cite

Costa Campos, R. . (2008). A FORMAÇÃO EDUCACIONAL DO ORADOR E A RETÓRICA COMO SEU INSTRUMENTO DE AÇÃO NO PRINCIPADO. Fênix - Revista De História E Estudos Culturais, 5(1), 1–11. Retrieved from https://revistafenix.pro.br/revistafenix/article/view/179